نقش بورس کالا در صنعت فولاد
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد ؛ عرضه فلزات در بورس کالا انگیزه ی سرمایه گذاری و افزایش ظرفیت صنعت فولاد را بالا برد به طوریکه شاهد رشد بیش از دو برابری در ظرفیت های نصب و راه اندازی شده در صنعت فولاد کشور طی دوره راه اندازی بورس کالا بودیم.
منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران ، در رابطه با نقش بورس کالای ایران در افزایش ظرفیت زنجیره فولاد اظهار داشت : پیش از راه اندازی سازمان بورس فلزات ، قیمت گذاری محصولات فولاد خام و فولاد آلیاژی در سبد حمایتی دولت قرار داشت و متناسب با نوسان قیمت سایر کالاها در سبد و صرف نظر از فراز و نشیب قیمت های جهانی ، قیمت گذاری صورت می گرفت. بنابراین نظارت بر قیمت ها از سوی نهادهای مربوطه کار دشواری بود در نتیجه قیمت ها از سوی سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده اعلام می شد و قیمت ها در بعضی شرایط به دو برابر هم می رسید.
وی در ادامه افزود : با راه اندازی بورس فلزات ، تفاوت نرخ میان عرضه  در بورس و بازار به کمترین حد خود و تنها به میزان سود خرده فروشی  کاهش یافت. بدین ترتیب بود که ما شاهد رشد بیش از دو برابری ظرفیت های نصب و راه اندازی در صنعت فولاد کشور طی راه اندازی بورس کالا بودیم.  یزدی زاده در بخش دیگری از صحبت های خود ، یکی از دستاوردهای بزرگ بورس کالا در توسعه ی ابزارهای مالی را ایجاد امکان انتشار اوراق سلف موازی دانست و اظهار داشت : با فراهم شدن این امکان عرضه کنندگان در کوتاه ترین زمان  نسبت به تأمین سرمایه در گردش خود اقدام می کنند.
این کار باعث شفاف سازی قیمت ها و منجر به حمایت از بخش تولید شد. طیف استفاده کنندگان از این ابزار بسیار وسیع بوده و شامل بخش فولاد و کشاورزی و پتروشیمی شده است. طبق گزارش شرکت فولاد حامیران نماینده ی فولاد مبارکه اصفهان ؛ در خصوص گواهی سپرده کالا نیز این اتفاق افتاده است و روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: